NA SILNICÍCH NEPŘESTÁVAJÍ UMÍRAT LIDÉ
NA SILNICÍCH NEPŘESTÁVAJÍ UMÍRAT LIDÉ
Od Nového roku platí v rámci nového Silničního zákona tzv.Bodový systém, jehož hlavním posláním je vylepšit znepokojivé statistiky nehodovosti a jejích následků na našich silnicích. Leč zatím se to bohužel nějak moc nedaří. Mrtvých totiž neubývá,ba právě naopak. Důkazem budiž tragická bilance uplynulého víkendu. Důvody tohoto neutěšeného stavu přitom zůstávají stále stejné. Řidiči zbytečně riskují, nedodržují předpisy,chovají se bezohledně, jsou agresivní, před jízdou užívají alkohol, včetně drog. Zmíněný bodový systém má navíc řadu mezer. Za jedny z nejhorších a nejnebezpečnějších účastníků silničního provozu můžeme označit tzv. piráty silnic, kteří nemají žádné zábrany. Tito piráti jsou známí především svými zběsilými jízdami. Nezodpovědným jednáním ohrožují životy druhých, i ty své. Zjevně jim to však nevadí. Počínají si suverénně, na nějaké předpisy kašlou z vysoka, a ještě se tím veřejně chlubí - viz. jízdy v protisměru, na červenou, atd. Nabízí se otázka, jak celou tuto zoufalou situaci na silnicích vylepšit. Myslím, že by bylo potřeba přitvrdit na všech frontách. Pomůže více policistů v terénu, zapůsobit by mohly tvrdší postihy za závažné přestupky, hlavně proti zmíněným silničním pirátům. To už je ale v moci našich politiků a zákonodárců. My obyčejní lidé zejména v roli řidičů se musíme za volantem chovat především zodpovědně a ohleduplně, jiné cesty není. Když k tomu nejsme momentálně způsobilí, tak do aut jako šoféři raději nesedat. Helios
Komentáře
Přehled komentářů
To Nečik: Díky za příspěvek.Máš pravdu,nárůst dopravy který nastal v posledních letech na tom má samozřejmě také svůj nezanedbatelný podíl.Ještě bych rád v této souvislosti podotkl že, určité procento nehod lze přičíst na vrub také špatnému technickému stavu některých vozidel zvláště staršího data.Patří sem ojetiny ale i staré pasťe(např. nákladní liazky apod)které brázdí naše silnice,protože jejich majitelé nemají na obnovu vozového parku,nebo prosťe do toho nechtějí investovat.Následkem jsou pak takové tragédie jako byla nehoda náklaďáku před lety u nás v Pelhřimově kdy Liána s návěsem který nebrzdil projela zdí a tři lidi to tehdy stálo život.Navíc, ojebat se dá dneska kdeco,takže opatřit platný techničák k vozidlu které by jinak bylo při normální technické prohlídce shledáno nezpůsobilým provozu není žádný problém.
nehody
(Nečik, 2. 8. 2007 11:53)Je to tak. Ale nehod přibývá nejen díky existenci silničních pirátu ale hlavně z důvodu nárůstu dopravy. U nás v práci máme vysledky sčítání dopravy od roku 1968 vždy po pěti letech. Nedalo mi to a podíval jsem se a porovnal rok 1968 a 2005. U vlakového nádraží v Pelhřimově byl v roce 1968 průměrný počet projetých vozidel za jeden den roven zhruba 3000 vozidlům. Téměř po 40 letech je na tom samém místě počet mnohem vyšší, téměř 8 krát (23380 vozidel). Takže se spíš divím, že sice nehod přibývá , ale v poměru k nárůstu dopravy to lze pochopit. Ovšem těžko se to potom chápe, když se nedej bože něco stane někomu blízkému.
Re: Nehody
(Helios, 3. 8. 2007 15:58)